سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
3فلکسی تسترنیترات FTS2200 3060013655100011000
2شوری سنج(Saltمتر) ، شوری سنج قلمی مدل AZ-837130600441364000000164000000
1بررسی کننده قلیایی خط استخرHC - HI7754306004280310110
بستن

تعمیر یخچال در منزل ، تعمیر یخچال،یخچال

انواع تصفيه آب خانگي و صنعتي

عیب یابی و تعمیر جاروبرقی(آموزش تعمیر جارو برقی)






دستگاه روشن نمی شود.



1- خرابی از دوشاخه و سیم رابط است : 
باید آن را تعویض و یا در صورت امکان تعمیر کنید.

2- کلید قطع وصل خراب است : 
بوسیله اهم‌متر از خرابی آن اطمینال حاصل فرمایید. در صورت خراب بودن آن را تعویض کنید.
زغالهای موتور کثیف شده‌اند 
معمولا پس از مدتی کار کردن ممکن است یک قشر از چربی و گرد و غبار به صورت لایه‌ای عایق بین زغالها و تیغه‌های کلکتور بوجود آید. و از عبور جریان جلوگیری کند. با یک سنباده نرم به آرامی روی تیغه‌ها و سطح زغال‌ها را سائیده و پاک کرد. سپس براده‌های بوجود آمده را پاک کنید تا زغالها و تیغه ها باهم در تماس خوب با یکدیگر باشند.

3- زغالها خراب‌ است : 
اگر زغالها در اثر فرسایش از حد معمول کوتاه‌تر شود با بستن آنها را با زغالهای جدید تعویض کنید.
کلافهای سیم پیچی سوخته‌اند : ممکن است در اثر کار زیاد سیم پیچ‌های آرمیچر سوخته باشند. در این شرایط از بوی ناشی از سوختن شرلاک‌های روی سیم‌ها تشخیص داده شود. در این صورت اگر سیم پیچ قابل بازپیچی باشد این کار را انجام دهید. در غیر این صورت کامل موتور باید تعویض شود.





دستگاه نامنظم کار می‌کند.
1- فاصله بین زغالها و تیغه تنظیم نیست :
اگر فشار فنرهای پشت زغالها به اندازه کافی نباشد باعث ایجاد جرقه و گرم شدن آرمیچر می‌شود برای جلوگیری از این مسئله فنر زغالها را کشیده و فشار آن را تنظیم کنید.

2- آرمیچر نیم سوز شده است : 
اگر کلافهای روی آرمیچر نیم سوز شده باشد حتما بایستی تعویض شوند.



3- کلافهای میدان نیم سوز است :
کلافهای میدان به ندرت سوخته می‌شود ولی اگر تحت تاثیر بار اضافی و کار بدون وقفه قرار گیرد این قسمت هم پس از آرمیچر نیز می‌سوزد که در این حالت اگر امکان باز پیچی سیم پیچ‌ها وجود نداشته باشد بایستی کلا موتور را تعویض کرد.

هنگام کار ما بین زغال و تیغه‌های کلکتور جرقه و گرمای زیاد ایجاد می‌شود.
زغال‌ها کثیف شده‌اند : زغال‌ها را تمیز کرده و در صورت کوتاه شدن تعویض کنید.

آرمیچر سوخته است : 
در صورت سالم بودن زغالها و تیغه کلکتور حتما کلافهای سیم پیچ نیم سوز شده‌اند. برای اطمینان خاطر می‌توانید شدت جریان موتور را اندازه گیری کنید. اگر بیش از حد مجاز بود باید کلافها باز پیچی یا تعویض شود.

هنگام روشن کردن دستگاه ، فیوز می‌پرد.


1- بین سیم‌های رابط اتصال کوتاه رخ داده است : 

سیم‌های رابط را آزمایش کنید. و جعبه ترمینال را بازدید نمایید و عیب را برطرف کنید.
کلید قطع وصل خراب است : در صورت لزوم تعمیر و در صورت تعویض کردن آن را تعویض کنید.

2- موتور سوخته است :

در اثر کار مداوم و مرور زمان ممکن است عایق روی سیم‌های موتور از بین رفته و سیم‌های آن به یک دیگر اتصال کوتاه کنند پس از تعیین عیب اقدام به بازپیچی یا تعویض سیم پیچ کنید.
قدرت مکش دستگاه کم شده است.



کیسه زباله ممکن است پر شده باشد : کیسه را تخلیه کنید تا قدرت مکش جاروبرقی بالا رود.
فیلتر دستگاه کثیف شده باشد : فیلتر دستگاه را که اکثرا از جنس پارچه یا اسفنج فشرده تهیه می‌شود با دست کاملا تمیز کنید.

3- از شیلنگ رابط ، هوا خوب عبور نمی‌کند :

شیلنگ را از دستگاه جدا سازید و دستگاه را روشن کنید. اگر دستگاه مکش کافی ایجاد کرد. اشکال از شیلنگ است باید آن را کاملا تمیز کرد اگر باز هم خوب کار نکرد حتما شیلنگ سوراخ شده که باید تعویض شود.

هنگام روشن شدن ، دستگاه صدای ناهنجار می‌دهد.

1- پروانه شل شده است و یا یکی از یاتاقان‌ها خراب شده است :

اگر پیچ محور آرمیچر که پروانه مکش و کانال هوا را در محل‌های خود سفت نگه می‌دارد شل شده باشد یاتاقان‌ها خوردگی پیدا کرده باشند. صدای ناهنجار ایجاد می‌شود که بایستی در این شرایط ، پیچ را سفت کرده و یاتاقان‌ها را تعویض کنید.

دستگاه با لرزش کار می‌کند.

نگه دارنده‌های لاستیکی موتور شل یا خراب است :

نگه دارنده‌های موتور را به دو قسمت بازدید کنید اگر شل شده‌اند آنها را محکم کنید. چنانچه هر یک از آنها خراب شده است تعویض کنید.

مکش جارو ضعیف است.

علت 1: مشکل از ضعیف بودن موتور است.
علت 2: کیسه زباله پر شده است.

رفع عیب: کیسه را تخلیه نموده و اگر از نوع پارچه ای است در فواصل زمانی معین آن را بشویید تا ذرات غبار از منفذ های پارچه خارج گردند.

علت 3: لوله های رابط مسدود و یا سوراخ شده.

رفع عیب : لوله های رابط مکش را از حیث ایجاد سوراخ در آن ها بر رسی نمایید و اگر شیئی مانند پارچه و یا پلاستیک در آن ها گیر نموده، نسبت به خارج نمودنش اقدام نمایید.در بر رسی لوله های مکنده همیشه به تمیز نمودن برس اصلی جارو توجه زیادی را معطوف دارید.

علت 4 : فیلتر بیش از حد کثیف است.

رفع عیب: در مبحث اجزاء مکانیکی جارو به نقش و اهمیت فیلتر اشاره شد از اینرو لازمست مرتبا” نسبت به تمیزنمودن فیلتر اقدام نمایید.

موتور روشن می شود اما قدرت چندانی ندارد .


علت 1: کلکتور کثیف است.
رفع عیب: جهت تمیز نمودن کلکتور بهترین روش استفاده از تینر های فرار قوی و یا بنزین است. توصیه می گردد برای تمیز کردن کلکتور از سمباده استفاده نکنید زیرا ممکن است ذرات مسی ساییده شده مابین شیار تیغه ها قرار گرفته و سبب اتصال آن ها به یکدیگر شود که در نتیجه آرمیچر خواهد سوخت. به هنگام شستشوی آرمیچر با مسواک و مواد فرار ، آرمیچر را به گونه ای در دست بگیرید که کلکتور بر روی زمین قرار گرفته و محور آرمیچر به طرف بالا باشد. چون ریختن مواد پاک کننده روی سیم پیچ ها به آن ها آسیب می رساند به همین سبب می بایست سیم پیچ ها نسبت به کلکتور در سطح بالاتری قرار داشته باشند.

علت 2: زغال خراب است.

رفع عیب: اکثرا” پس از تعویض زغال قدرت موتور کاهش می یابد و علت آن است که قبل از جاگذاری زغال جدید، سطحی از زغال که می بایست در تماس با کلکتور باشد به حالت حلال در نیامده و چون به هنگام سایش شکل حلال بخود گرفته سبب کثیف شدن کلکتور شده . بنابر این قبل از جازدن زغال جدید اجبارا” می بایست حالت حلال را در سطح تماس زغال ها با کلکتور ایجاد نمود. و اگر اشتباها” در جهت خلاف بگردش در آمده ، کلکتور سطح زغال را از بین می برد و در گردش مجدد حتی در جهت درست از آنجایی که نیاز است حالت حلالی زغال اصلاح شود،مدتی طول خواهد کشید تا جرقه های بین زغال و کلکتور از بین رفته و موتور بقدرت نامی خود دست یابد.

علت 3: خرابی یاطاقان ها

رفع عیب: آرمیچر بکمک یاطاقان ها قادر خواهد بود که براحتی بچرخد و اگر بلبرینگ ها یا بوش ها خراب شوند آرمیچر در حال چرخش دچار مشکل می شود. (اگر یاطاقان ها خراب شوند آرمیچر در حال چرخش با کفشک های قطب در گیر شده و صدای ناهنجاری را بوجود می آورد).
می توان با رویت سایش هسته فلزی آرمیچر که در نتیجه در گیری آرمیچر و کفشک های قطب است به شکل یاطاقان ها پی برد و بلافاصله نسبت به عیب اقدام نمود.

علت 4: نیم سوز بودن موتور

رفع عیب: یک موتور نیم سوز قدرت زیادی نداشته و بلافاصله داغ می کند.تشخیص سوختگی و یا عیب در آرمیچر و بالشتک ها در قسمت های موتور های یونیورسال کاملا” آورده شده است.

موتور نیم سوز شده را می توان بدون باز نمودن جارو با اندازه گیری جریان مصرفی دستگاه تشخیص داد. جریان مصرفی یک موتور نیم سوز شده معمولا” یا چندین برابر جریان نامی دستگاه است و یا جریان مصرفی بسیار ناچیزی می کشد.




آشنایی مدارهای الکتریکی و الکترونیکی در جاروبرقی ها

ساده ترين نوع مدار الكتريكي جارو برقي كليد (معمولا" دو حالته) روشن و خاموش و همچنين لامپ (در بعضي موارد) مي باشد. كليد ها از نوع فشاري بوده و سر راه فاز يا نول اصلي مدار قرار مي گيرند.

لامپ خبر در اكثر جارو ها با اتصال كابل جارو به پريز برق روشن شده و بيانگر آمادگي دستگاه جهت آغاز به كار است.
در بعضي از جارو هاي برقي،علاوه بر كليد اصلي تعبيه شده بر روي بدنه ، كليد ديگري نيز بر روي لوله مكنده وجود دارد كه عمل روشن و خاموش نمودن دستگاه را از همان نقطه ميسر مي سازد.

جارو هاي مذكور در واقع مجهز به ترانس ايزوله هستند. ترانس ايزوله يك رله مغناطيسي است كه از سيم پيچ با اهم بالا به منظور ايجاد ميدان مغناطيسي جهت جذب اهرم كليد استفاده نموده و علاوه بر اهرم از هسته فلزي و كليد متصل به اهرم تشكيل شده است.با وصل كليد روي دسته جارو ، مدار رله بسته شده واز آن جريان مي گذرد.
عبور جريان در رله ميدان مغناطيسي لازم جهت جذب اهرم را فراهم مي آورد.

كليد ترانس ايزوله، تيغه هاي قوي جهت عبور فاز اصلي مدار را داراست از اينرو با بسته شدن كليد، فاز به موتور رسيده واز آنجا كه نول قبلا" به موتور داده شده بود شروع به كار مي كند. هر گاه كليد روي لوله مكنده بحالت قطع در آيد،مغناطيس رله قطع شده و فشار يك فنر،كليد رله را بحالت باز در خواهد آورد و موتور خاموش مي شود استفاده از ترانس ايزوله دو حسن را تواما" در بر خواهد داشت.

علاوه بر قطعات مذكور در بعضي از جارو ها مانند الكترولوكس از كليد هاي فشاري مخصوص (ميكروسوئيچ) استفاده شده كه اگر قطعات بدنه (در پوش پشت موتور) و يا بدنه مخصوص موتور يا بدنه مربوط به جمع آوري زباله درست بسته نشوند، اين كليد ها در حالت باز بوده و مدار داخلي قطع است (ادامه توضیحات در کلاس)

در بعضي مدل هاي ديگر سر راه موتور از فيوز حرارتي (اورلود) استفاده شده كه با پر شدن كيسه زباله و به تبع آن افزايش جريان موتور ، اين قطعه تحريك شده و موتور را خاموش مي كند. اگر زباله ها خالي نشوند،چند لحظه بعد از روشن شدن موتور ، خاموش شدن خودكار آن تكرار مي گردد.

همچنين در بعضي از جارو ها يك مدار الكترونيكي تنظيم كننده دستي ولتاژ كار موتور (ديمر) نيز در نظر گرفته شده كه بتوسط گردش ولوم اين مدار مي توان موتور را در توان هاي مختلف بكار گرفت

آشنایی با بدنه دستگاه

شكل ظاهري قطعات مكانيكي جارو ها بر عكس قسمت الكتريكي از تنوع بسيار زيادي برخور دار است.

به طوري كه هر سازنده بر حسب طراحي خاص خود ،ساختمان خارجي دستگاه را مي سازد.در ضمن هدف سازندگان اين نوع وسيله اين است كه تا حد امكان توليدشان از نظر ظاهري با محصولات كارخانه هاي مشابه متفاوت باشد ،در نتيجه نمي توان يك استاندارد واحد براي قسمت مكانيكي اين وسيله اتخاذ كرده وبه عنوان مسئله تعمير و نگهداري مطرح ساخت.

بنابراين يك نمونه را که در کلاس توضیح داده خواهد شد انتخاب كرده و به عنوان الگو مورد بر رسي قرار مي دهيم.بدنه دستگاه جارو برقي معمولا" از دو قسمت اساسي تشكيل مي شود :

يك قسمت در بر گيرنده موتور ،كليد،سيم جمع كن، لامپ خبر و احتمالا" مدار الكتريكي كنترل دور موتور.و قسمت ديگر جايگاه قرار گيري كيسه زباله است.اين دو قسمت توسط يك قفل و ضامن باز كننده از يكديگر جدا مي گردد. و مابين دو قسمت از فيلتر هاي مخصوص استفاده مي شود تا هواي مكيده شده توسط جارو قبل از ورود به محفظه موتور از وجود ذرات غبار پاك گردد.


آموزش تعمیر و خرابی سیم جمع کن

سیم جمع کن را می توان عضو مشترک قطعات الکتریکی و مکانیکی دانست.قسمت الکتریکی آن عبارت است از کابل برق و دو شاخه و پلاتین های اتصال برق به حلقه های مسی- شاخک های انتقال برق به داخل جارو . استفاده از سیم جمع کن ، علاوه بر آنکه کابل برق دستگاه را در هنگام خاموشی ، از نظز پنهان نموده و خطر آسیب رسیدن به آن را کاهش می دهد، در هنگام کار نیز جابجایی جارو را میسر می سازد. اساس کار به این ترتیب است که انتهای سیم رابط جارو در داخل سیم جمع کن به کنتاکت هایی بسته می شود که این کنتاکت ها به ریل های دوار متصل است. این ریل ها در واقع بر روی چرخ قرقره سیم جمع کن تعبیه شده و با کشیدن کابل به بیرون از جارو،همراه چرخ به گردش در می آیند. برای آنکه اتباط برق موتور با شبکه در این زمان (هنگام کشیدن کابل یا حرکت جارو برقی) قطع نشود شاخک های ثابت که به ریل پایین و دیگری به ریل بالا متصلند در تمام لحظات ارتباط را حفظ نموده و از آنجا که حالت فنری دارند به ریل ها و در واقع سیم جمع کن اجازه چرخش می دهند و از سوی دیگر فاز و نول را در یافت نموده و به داخل جارو و موتور می رسانند. در شکل زیر ریل ها و سیم جمع کن و دو نمونه مدار الکتریکی جارو برقی به همراه سیم جمع کن نشان داده شده است.


شناخت و تعمیر فیلتر

با روشن شدن موتور جارو برقی ، هوا به داخل آن مکیده شده و زباله را جمع آوری می کند.هوایی که به داخل جارو مکیده می شود علاوه بر زباله گرد و غبار را نیز بهمراه خواهد داشت. اگر ذرات غبار از هوای مکیده شده جدا نگردند، هوایی که از قسمت موتور خارج می شود به داخل منزل نفوذ نموده و محیط را آلوده می سازد. برای رسیدن به این منظور سر راه هوای خروجی از کیسه و قبل از آن که این هوا به قسمت موتور برسد از لایه های اسفنجی استفاده می شود . اسفنج فشرده در واقع نقش فیلتر یا پاک کننده هوای خروجی را بر عهده دارد.
اگر فیلتر بیش از حد کثیف شود ، هوا به سختی از آن عبور می کند از اینرو لازمست در فواصل زمانی معین (متناسب با کار کرد جارو) نسبت به شستشوی آن اقدام نمایید. در واقع می توان گفت از جمله عواملی که منجر به کاهش مکش جارو می شوند یکی کثیف بودن فیلتر است.
هر گاه مسیر مکشی جارو مسدود گردد و موتور نتواند آزادانه هوا را به داخل جارو بمکد،جریان دریافتی آن افزایش یافته و به موتور آسیب خواهد رسید. همزمان با محدود شدن مسیر مکش ، موتور هوای درون محفظه را می مکد در این هنگام هوای داخل لوله نمایشگر مکیده شده،و سوپاپ را به طرف عقب خواهد کشید. قسمتی از سوپاپ را با رنگ زرد به عنوان خطر مشخص ساخته اند و هر گاه این قسمت از سوپاپ در مقابل شیشه نمایانگر قرار بگیرد، وضعیت موتور در حالت دشواری خواهد بود. ممکن است مسدود شدن مسیر مکش از پر شدن کیسه زباله و یا وجود یک شی خارجی در لوله مکش مانند پلاستیک یا پارچه باشد.

ليست قطعاتجارو برقی  :

Bady Band
1- واشر دور بدنه
Serew
2- پيچ
ON/OFF Button
3-شستي قطع و وصل
Switch Indicator Lever
4- اهرم كليد
Cord Rewing Button
5- فنر شستي سيم جمع كن
Swich Button Spring
6- فنر شستي
Cord Rewing
7- شستي سيم جمع كن
ON/OFF Switch
8- كليد قطع و وصل
Screw
9- پيچ
Switch indicator
10-شاخص كليد
Nut
11-مهره
Upper Body
12- بدنه فوقاني
Indicator Window
13- پنچره شاخص
Ornamental Plate
14- صفحه نشانگر
Power Control Switch Unit
15- كليد كنترل برق
Screw
16- پيچ 
Blower Cover
17- روپوش هوادهي
Blower Cover Spring
18- فنر هوادهي
Blower Cover Shaft
19- محور روپوش هوادهي
Suction Init Fitting
20-لوله مكشي ورودي
Lower Body
21- بدنه زيري
Caster
22- چرخ دوار
Caster Washer
23- واشر چرخ
Screw
24- پيچ
Wheel Cap
25- سر پوش چرخ
Wheel
26- چرخ
Bottom Cover
27-در پوش زيري
Screw
28- پيچ
Body Plate
29- صفحه بدنه
Body Seal
30- واشر آب بندي  
Seal
31- واشر
Rear Cover Packing
32- نگهدارنده در پوش عقبي
Name Plate
33- صفحه مشخصات
 
Indicator Plate
1- شاخص       
Indicator Window
2- دريچه شاخص
Indicator (Needle
3- شاخص
Indicator Spring
4- فنر شاخص
Dust Case Cover
5- قاب كيسه زباله
Knob
6-شستي
Tool Storage Compartment Cover
7-روپوش محل قرار گرفتن متعلقات
Cloth Dust Bag
8- كيسه زباله
Filter Supporter
9- نگهدارنده صافي
Filter
10- صافي
Crevice Tool
11- سر شيلنگي  
Upholstery Brush
12- سر شيلنگي فرچه دار
Dusting Brush
13- سر شيلنگي گرد گير
Hose Assembly
14- شيلنگ
Curved Wand
15- لوله قوسي
Suction Regulator
16- تنظيم كننده مكش
Spring W/Button
17- دكمه فنري
Extension Wand
18- لوله هاي قابل اتصال به يكديگر
Floor Nozzle Assembly
19- قطعات كف پاك كن
Floor Nozzle (Upper
20- قطعات كف پاك كن (فوقاني )
Floor Nozzle Bumper
21- ضربه گير قطعات كف پاك كن
Floor Nozzle (Lower
22- ضربه گير قطعات كف پاك كن (تحتاني)
Floor Nozzle Lever
23- اهرم قطعات كف پاك كن
Floor Nozzle Pedal (Right
24- پدال قطعات كف پاك كن (راست)
Floor Nozzle Pedal (Left
25- پدال قطعات كف پاك كن (چپ)
Floor Nozzle Mark
26- علامت قطعات كف پاك كن
Floor Nozzle Brush
27- برس قطعات كف پاك كن
Floor Nozzle Spring
28- فنر قطعات كف پاك كن
Brush Supporting Plate
29- صفحه آماده سازي برس
Screw
30- پيچ
Indicator Packing
31- نمايشگر
Duster Box Lid Packing
32- جعبه گردگير
Indicator Box
33- جعبه نمايشگر

برچسپ ها : عیب یابی و تعمیر جاروبرقی(آموزش تعمیر جارو برقی) ،تعمیر جاروبرقی سامسونگ
 تعمیر ماشین ظرفشویی ،  تعمیر ماشین لباسشویی ،  تعمیر فریزر ،  تعمیر یخچال ،  تعمیر ماکروویو ،  تعمیر قهوه ساز ،  تعمیر جاروبرقی  ، تعمیر فر  ،  تعمیر صفحه گاز  ،  تعمیر هود آشپزخانه

گرد آورنده : irsanat.com :( محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1396/6/08     
تعداد مشاهده :4252
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : نگهداری وتعمیرات


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 75
تاریخ :1403/2/14
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.